Alka® Coach Belinda informeert

Over ontzuren in de zomer


5x antwoord op vragen die u altijd al heeft willen weten

Alka coach BelindaVraag 1: “Hoe kan ik blijven ontzuren op vakantie?”

Op vakantie drinken mensen vaak anders: er wordt eerder gekozen voor vet eten en een glaasje alcohol. Om ook tijdens uw vakantie te blijven ontzuren neemt u Alka® Druppels en Alka® Tabs (ongeacht welke van de drie) mee. Verhoog tijdelijk de innamehoeveelheid hiervan. Dus neem vier Alka® Tabs tabletten in plaats van drie (verdeeld over de dag), en drink extra glazen water met daarin extra Alka® Druppels. Bijvoorbeeld per glas water gebruikt u 4 Alka® Druppels in plaats van 3 Alka® Druppels.

Vraag 2: “Ontzuur ik meer naarmate ik meer zweet?”

Veel mensen denken dat zij meer ontzuren naarmate ze meer zweten. In zekere zin klopt dit: de huid is een belangrijk uitscheidingsorgaan waarmee afvalstoffen door middel van transpiratie de huid verlaten. Máár met zweten gaat ook een verlies aan mineralen gepaard. Mineralen spelen weer een belangrijke rol in het ontzuringsproces. Een tip: neem iedere ochtend een glas Alka® Greens. Deze superfood zit onder andere boordevol mineralen, en laat het lichaam ontzuren.

Vraag 3: “Kan ik teveel basisch water drinken?”

Tijdens uw vakantie kunnen de thermometers standje tropisch aangeven. Het is dan belangrijk om voldoende water te drinken. Hiermee houd u uw vochtbalans op peil. Ons advies is 5 à 6 glazen basisch water per dag te consumeren. Uiteraard kunt u hiernaast nog water zonder basische druppels drinken.

Vraag 4: “Mag ik een glas wijn drinken tijdens het ontzuren?”

Jazeker. Wij geloven in een 60-40 verhouding. Dit houdt in: 60% basische voeding, 40% andere voeding. Een heerlijk wijntje mag daarin niet ontbreken. Tip: voeg 3 Alka® Druppels toe aan uw glas wijn. U maakt hierdoor de wijn minder belastend (oftewel verzurend) voor het lichaam.

Vraag 5: “Mag ik barbecueën tijdens het ontzuren?”

Ja, ook dit valt onder de 60-40 verhouding. Probeer echter wel eens iets anders op de barbecue: gril groenten zoals courgette, paprika, champignons en ui. Eet niet alleen maar vlees, maar maak een frisse zomersalade als side dish. Bon appétit!

Op zoek naar meer veelgestelde vragen en antwoorden? Klik hier.