Super snelle curry

Bereiding

Uien en knoflook pellen, snipperen en fruiten in kokosolie. De kokosmelk en andere ingrediënten toevoegen. Op een zacht vuurtje nog even laten sudderen en de laatste 5 minuten de spitskool toevoegen. Als je hebt gekozen voor broccoli voeg je de kleine roosjes de laatste 10 minuten toe. Serveren met quinoa, gekookte haverkorrels/ zilvervliesrijst en een gepocheerd eitje.

Ingrediënten

2 flinke uien
2 tenen knoflook
1 eetlepel kokosolie (het lekkerst is de extra virgin)
1 blikje kokosmelk 400 ml
1 biologisch bouillonblokje (anders op smaak brengen met Tamari, Shoyu of Keltisch zeezout)

Gezondheidstips

Als je altijd wat gekookte zilvervliesrijst, haver korrels of quinoa op voorraad hebt * kun je op drukke dagen binnen 15 minuten heerlijk en gezond genieten. Juist in drukke tijden is het zo belangrijk om volwaardig te eten met volop antioxidanten. Heb je het niet druk, dan is het gewoon een heerlijke gezonde maaltijd.

* zo maak je met deze curry, uien, prei, taugé en wortel ook binnen een kwartier een heerlijke nasi! Erg lekker om eens nasi van gekookte haverkorrels te maken. 

Dit recept is gemaakt door Rineke Dijkinga. Rineke heeft in Sellingen haar praktijk voor orthomoleculaire- en natuurgeneeskunde. 

Meer recepten >>