Bananen avocado spread

Ingrediënten

1 banaan
1 avocado
2 eetlepels havermout
Sap + rasp van een kleine citroen-, limoen- of sinaasappel ( rasp alleen indien het fruit biologisch is)
1 eetlepel gedroogde citroenverbena (of een koffielepel gemalen koriander)*

* vers is natuurlijk zeker zo lekker!

Bereiding

Verwijder de schil en pit van banaan/avocado Doe alle ingrediënten in een blender. Voeg later de pit van de avocado toe aan het mengsel om bruinkleuring te voorkomen.

Gezondheidstips

In tijden van stress neemt meestal onze trek in koolhydraten en daarmee de kans op overgewicht toe. Dit heeft o.a te maken met het feit dat al onze neurotransmitters dalen in tijden van stress. Zeker een tekort aan serotonine zet ons aan tot snaaien en zin in zoet. Door in zulke tijden heel goed voor jezelf te zorgen en alle ingrediënten voor je neurotransmitters in eenvoudig te bereiden voeding te verwerken kun je deze periodes zo goed mogelijk doorstaan. In deze spread vormen de bananen, avocado, havermout en de olie stoffen waaruit we nagenoeg al onze neurotransmitters kunnen aanmaken. De kruiden/thee bevatten stress remmende stoffen.

De spinazie zorgt dat de kleur mooi blijft, voor extra chlorofyl en ook magnesium, ons belangrijkste anti stress mineraal.

Recept van Rineke Dijkinga, natuurgeneeskundig en orthomoleculair therapeute en schrijfster van de succesvolle boekenreeks (W)eten van (H)eerlijk eten een  heerlijk basisch recept. 

Meer recepten >>

Nieuwsbrief

Ontvang interessante Alka® informatie over ontzuren, aanbiedingen en leuke weetjes. Vul uw naam en emailadres in om periodiek de nieuwsbrief te ontvangen.